Hjuldata – hvad er et mål (indpresning)?
Opdateret: 19/3-2019 Når du er på udkig efter nye stål- eller alu fælge til din bil, er der mange parametre…..
Model | Alfa Romeo Giulietta II |
---|---|
Årgang | 2010 - |
Krydsmål | 5 x 110 |
ET Mål | 41 |
Centerhul | 65,1 |
Bolt/Møtrik | M12x1,25 |
Bilforsikring kan være en dyr fornøjelse, og hvis du opnå den bedste forsikringspris har vi samlet nogle gode råd. For at opnå en god forsikringspris, både som ung og ældre, er det vigtigt du er klar til at forhandle og ringe rundt til en masse forsikringsselskaber.
I vores sektion omkring vægtafgift, grønejer afgift, eller registreringsafgift kan du læse alt om afgiften på køretøjet. Du kan på Trafikstyrelsens hjemmeside Hvor Langt På Literen eller på bilens registreringsattest, se hvor langt et køretøj er beregnet til at køre efter ECE-normen eller hvad bilens egenvægt er.
Alfa Romeo Giulietta II er blevet fremstillet siden 2010 og byder på alle moderne fordele, du kunne forvente af en italiensk bil i den prisklasse.
Giulietta er en sporty bil med god funktionalitet, design og ikke mindst sikkerhed, som vi også kommer til at kigge nærmere på i de følgende afsnit.
Hvis du ønsker at lære mere om Alfa Romeo Giulietta, så læs blot videre herunder.
Som Alfa Romeo selv beskriver det, så er Giulietta en smuk kombination af en sporty karakter og et tidløst elegant design. Det flotte design med sporty detaljer og italiensk køreglæde er kendetegnet ved Alfa Romeos moderne biler, og dette går også klart igen i Giulietta II.
Overordnet kan man sige om modellens stil, at den byder på lette kurvede former og en tung præstation, som på samme tid er kraftig, intuitiv og ikke mindst miljøvenlig.
Eksteriør
Den oprindelige og ægte natur i Alfa Romeo kommer hurtigt til udtryk, når man kigger på Giulietta – du opdager bl.a. hurtigt det ikoniske kølergitter foran, og de sporty detaljer understreger den italienske lidenskab for sport, som også løber i Alfa Romeos DNA.
Vælger du ekstraudstyr fra Veloce-pakken, som vi også kommer tilbage til, så kan du yderligere pryde bilen med bl.a. kulfiber-look i forlygterne, Alfa-rød dekoration på kofangerne samt det markante og udstødningsrør.
Interiør
Der er meget nyt og spændende interiør i Giulietta, som er med til at booste køreglæden endnu mere end hidtil. Du kan bl.a. opleve det multifunktionelle rat med læderbetræk, som lader dig styre musik og opkald – du kan endda skifte gear via rettet med ekstraudstyrspakkerne.
Den nye og elegante polstring, den matsorte overflade på instrumentbrættet og de karakteristiske sorte indsatser på midterkonsollen er også med til at give bilen et moderne touch af eksklusivitet.
Alfa Romeos designere og ingeniører tænker hele tiden præstation, kørefornemmelse og køreglæde ind i udviklingen af Giulietta.
Som de selv beskriver det, så har deres arbejde med Giulietta II haft til formål at skabe en bil, som nærmest føles som en forlængelse af menneskekroppen i kraft af sin intuitive stil.
Innovation
En af de helt store og innovative forbedringer på Giulietta er den nye Alfa TCT-motor. Alfa TCT kommer med en 1,6 jtdm motor på 120 hk, hvilket giver et nyt og forbedret skift i selve præstationsevnen.
Den innovative transmission betyder ny dobbeltkobling, som lader dig skifte til det næste gear, uden at det forrige bliver deaktiveret – dermed opnår du en mere flydende kørsel, som ikke mister kraftoverførsel under gearskift.
Infotainment
Der er ligeledes mange spændende detaljer på infotainmentområdet, når du køber en ny Giulietta. For at nævne et par væsentlige ting kunne vi runde det nye multimediesystem Uconnect™ med Bluetoothforbindelse, diverse stikindgange og touchskærm.
Du kan også bruge apps på din telefon til f.eks. at opnå en mere effektive og mere økonomisk kørsel med My:Car og Eco:Drive.
Sikkerhed
Sikkerheden er som sagt også i top hos Alfa Romeo, og dette er især vigtigt at have ekstra fokus på, når der er tale om en forholdsvis kraftig bil.
Alfa Romeo Giulietta er derfor udstyret med både aktive og passive anordninger, herunder 6 forskellige airbags, Dynamic Steering Torque, ESC og Alfa Active Steering.
Alfa Romeo har valgt at fremstille forskellige variationer og størrelser af motorer til deres Giulietta II.
Du har dermed mulighed for bl.a. at vælge mellem følgende:
Der er tænkt over dynamikken i din kørsel under udviklingen af Giulietta. Bilen er lavet til at fungere optimalt hele tiden og til at balancere perfekt mellem både behændighed, kraft og styrke på vejen.
D.N.A.
Alfa D.N.A. er Alfa Romeos unikke køreprogram, som giver forbedret kørsel under alle forhold. D.N.A. står for Dynamic, Natural og All-Weather.
Dynamic fungerer godt til større præstationer af bilen, mens Natural egner sig til mere normal kørsel på bl.a. landevej og i byen, mens All-Weather køreprogrammet er oplagt til at tilpasse din kørsel under dårlige og voldsomme vejrforhold.
Affjedring
Sidst men ikke mindst er bilens dynamiske køreglæde udgjort af en gennemtænkt og veludviklet affjedring. Den klassiske og autentiske Alfa Romeo-køreglæde kommer til udtryk i den mekanik, som du finder over alt i Giulietta II.
Dette ses bl.a. i den multilink-affjedring bag på bilen, som medvirker til en ekstra høj manøvreringsegenskab, også hvis du kører under krævende forhold med ujævne underlag.
Alfa Romeo har – ligesom de øvrige moderne og miljøbevidste bilproducenter – selvfølgelig også tænkt effektivitet og miljø ind i deres Giulietta.
Derfor har de skabt en motor i form af deres 1.6 jtdm på 120 hk, som sammen med Alfa TCT umærkeligt skifter gear, hvormed du får en bil, som reducerer udledningen af CO2 betragteligt og tilmed uden at kompromittere bilens ydeevne. Nærmere bestemt er udledningen på 99 g CO2/km.
Uanset hvilken motormodel og -størrelse, du vælger, så får du med Giulietta indbygget Start&Stop- og Effecient Drive-funktioner, som udnytter motorens effektivitet i højere grad, og som samtidig reducerer dit brændstofforbrug.
Giulietta er som udgangspunkt lavet i tre forskellige varianter, som hver især byder på god køreglæde og effektivitet, men hvor du samtidig har mulighed for at opgradere både funktionalitet og design efter behov.
De tre varianter hedder hhv. Giulietta, Giulietta Super og Giulietta Veloce. Super og Veloce byder på flere fordele og løsninger end standardmodellen (som også er kvalitetsrig i sig selv), og det bliver omfattende at nævne alle forskellen her på siden.
Vi vil dog opridse nogle af de væsentligste ekstra fordele, som du får ved at vælge en Super eller en Veloce. Men lad os først tage et hurtigt kig på nogle af kendetegnene ved standardmodellen Giulietta.
Standard Giulietta:
Disse er som sagt blot nogle enkelte specifikationer for Giulietta-modellen. Herunder kan du se nogle eksempler på, hvad du yderligere får ved en Super eller Veloce.
Super Giulietta:
Veloce Giulietta: