Skrevet d. 29. november 2018 af Lau Christensen
Skrevet i samarbejde med Prodesign

Har du overvejet at få en reklame på din bil?

Det er en billig markedsføring, der samtidig giver dig og din virksomhed noget top-of-mind i markedet. At drive forretning er benhårdt, og de fleste virksomheder forsøger sig med rigtig mange forskellige markedsføringstiltag. Og oftest – handler det om at være skridtet foran sine konkurrenter – og måske en bilreklame kunne være en løsning for dig. Læs med.

Det er nemt at komme i gang

Det er relativ nemt at komme i gang med bilreklamer. Oftest har de fleste allerede en idé i forhold til design, eller noget materiale liggende, fra andre marketingkampanger som kan genbruges. Hvis ikke, findes der rigtig mange forskellige muligheder på markedet, der kan hjælpe dig og din virksomhed på rette kurs.

Der hvor en bilreklame kan være behjælpelig, er netop i forhold til den her top-of-mind strategi, som din virksomhed måske allerede har stor fokus på. Det er både overfor nye kunder, men i høj grad også eksisterende.

I forhold behovet, kan det altid tilpasses, eftersom det naturligvis også skal være en rød tråd mellem virksomhedens identitet, og den reklame der sættes på bilen. Den røde tråd, er også vigtig i forhold til at opbygge kendskabsgraden, og generelt en stærkere position i et konkurrencetungt marked.

En trend på vej frem

Reklame er ekstremt vigtig i konkurrencetunge markeder, eftersom brugeren rammes af rigtig mange forskellige indtryk i løbet af en dag.

Det er også derfor man ser reklame på f.eks. pizzapakker, paraplyer, kaffekopper m.m., er stærkt stigende. Forbrugeren rammes af reklamer fra alle kroge, hvorfor det er essentielt som virksomhed at undersøge hvordan man kan skabe nogle indflydelsesrige reklamer, som brugeren husker, Og hvis man ikke husker den første gang, skaber det alligevel en form for bedre genkendelig, når man ser et firmalogo for 2, 3 og 4. fjerde gang.

Det er ikke kun ved fysiske tryk virksomhederne er aktive, men også online. Online reklame følger os overalt, og markedsføringseksperterne forsøger hele tiden at knække koden til den nye trend. Ligeså snart man finder en åbning, følger samtlige marketeers den – hvorfor det handler om at turde at gøre noget konkurrenten måske ikke gør. Dét at differentiere sig kan være guld værd, selvom en first-mover position naturligvis også kan være udfordrende og farligt.

Gentænk din virksomhed markedsføring, og selvom det er trendy altid at tænke online, kan det også give god mening stadigvæk tænke i fysisk reklame. Det ene udelukker ikke det andet, hvilket altid er vigtigt at huske på, når man snakker markedsføring.